Om skolan

Välkommen till Campus Manilla - En unik skola på många sätt

Campus Manilla ligger i en oslagbart vacker miljö med natursköna omgivningar på Djurgården. Skolan huserar i anrika byggnader och skolmaten tillagas på plats av våra egna kockar. Med högt ställda ambitioner arbetar vi målmedvetet för att eleverna ska nå sin fulla potential.

Inspirerande miljö

I en anrik byggnad vid vattnet i grönskan på Kungliga Djurgården.

Skolan präglas av nära relationer mellan lärare och elever.  En aktiv elevkår och ett stort elevengagemang bidrar till en familjär stämning och god gemenskap.

I en inspirerande miljö på Kungliga Djurgården med närhet till grönska och vatten finns skolans campusområde med egen idrottshall, fotbollsplan och tennisplan.

I skolans lokaler finns ett mysigt bibliotek med tillgång till studieplatser. En näringsrik och vällagad måltid tillagad av våra egna kockar serveras dagligen i vår trevliga matsal.

Ansökan gymnasiet
Arbeta på skolan

Ledande pedagogik

Vi kombinerar nytänkande med beprövad erfarenhet.

Genom en tydlig struktur och generös tillgång till lärare förbereder vi våra elever för framtiden. Med höga ambitioner har vi som mål att varje elev ska uppnå sin fulla potential.

Eleverna får möta varierande arbetsformer där problemlösning, debatter och studiegrupper syftar till att utveckla elevernas mångsidiga förmågor. Vi vill främja elevers kreativitet och ledarskapsförmåga, därför läser samtliga elever entreprenörskap.

För att bredda våra elevers perspektiv inom näringsliv, kultur, vetenskap och forskning bjuder skolan löpande in externa föreläsare.

Genom kompetensutveckling och kollegialt lärande utvecklar våra lärare undervisningen genom att kombinera nytänkande och beprövad erfarenhet.

Inget vinstintresse

Eleverna går med vinst. Inte vi.

På Campus Manilla går alla resurser till eleverna. Skolan drivs av en stiftelse, vilket innebär att all eventuell vinst återinvesteras i eleverna och skolan. Detta är för oss en självklarhet.

Att investera i våra elever ser vi som en investering för framtiden och kommande generationer.

Elevhälsa på gymnasiet och i grundskolan

Att arbeta på Campus Manilla betyder att dagligen inspireras av de förmågor som våra elever besitter. Lika inspirerande är det att ständigt imponeras av personalens professionella inställning till sitt arbete.

- Karl Meyer, Skolledare på Campus Manilla