Kök & café

Kök och café

På Campus Manilla har vi ett eget kök med egna kockar. Med stort engagemang serveras eleverna en näringsrik och vällagad måltid varje dag, lagad från grunden. Med varierad meny, vegetariskt alternativ och en stor salladsbuffé finns det något för alla. Målet är att inspirera och utveckla smaklökarna genom att introducera nya smaker och rätter.

Genom regelbundna matråd ges eleverna möjlighet till inflytande över matsedeln och genom att arbeta som matvärdar får eleverna i mellan- och högstadiet hjälpa till med att bidra till en trivsam måltidsmiljö.

Matsalen är mysig och familjär med vacker utsikt över Stockholms inlopp. Här serverar vi också lite finare måltider vid högtidliga tillfällen såsom den årliga Nobellunchen, niornas avslutningslunch och gymnasietreornas studentlunch.

På skolan finns även ett trevligt café där eleverna kan handla smörgåsar, varma och kalla drycker och annat gott. Caféet är öppet alla dagar.

Följ gärna Campus Manillas skolkök på Instagram @campusmanilla_mat